Načini za spodbujanje podjetništva
| Članek je bil prebran 485 krat.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Sodelovanje in pomoč se v kriznih časih še bolj kažeta kot pomemben del uspešnega delovanja družbe. Manjša podjetja so že tako bolj izpostavljena spremembam in nihanjem kot velike korporacije, ki lažje blažijo in uravnavajo zunanje šoke. S sodelovanjem lahko prednosti medsebojnega povezovanja in izmenjevanja znanj izkoristijo tako velika kot mala podjetja.

Podjetje

Sodelovanje ključ do uspeha

Redkokateri podjetnik ima na začetku poslovne poti dovolj lastnih sredstev, ki mu omogočajo uspešen razvoj podjetja. Tu pomembno vlogo igrajo banke, skladi ali vlagatelji, ki lahko zagotovijo dodatna sredstva. Prav vlagatelji so tisti, ki lahko prispevajo več od le financiranja. Imajo izkušnje in zato lahko učinkovito izkoristijo potencial novih podjetnikov. Gre za obojestransko sodelovanje, od katerega lahko imata koristi obe strani. Direktor družbe ZZI Igor Zorko je prepričan, da je bilo vsako veliko podjetje enkrat majhno. Zato izgovorov ni. Treba je začeti na začetku. Iskati možnosti, se povezovati in sodelovati. S trdim delom si bo podjetje zagotovilo rast, doseglo svoje cilje in prišlo na položaj, ki si ga želi doseči.

Spodbujanje podjetništva

Ni pa le finančna pomoč tista, ki jo podjetniki potrebujejo. Ogromno štejejo na videz minimalne pomoči. NLB poleg finančnih storitev nudi brezplačen najem prostorov in pomaga pri prvih podjetniških korakih. Pri NLB-ju so prepričani, da so podjetniki, ki se na poslovno pot podajajo prvič, precej negotovi. Povsem razumljivo je, da se ne zavedajo izzivov, ki jih čakajo, in rešitev, kako se nanje odzvati. Center inovativnega podjetništva dela v tej smeri, da poduči o osnovah. Velika podjetja imajo mnogo izkušenj in znanja iz različnih področij. Zato so dragocene informacije lahko odlična popotnica za vse tiste, ki se prvič soočajo s podjetniškim svetom. Blaž Brodnjak, direktor uprave NLB, si želi, da v smeri trajnostnega razvoja sprejmejo odločitve, ki bodo izboljšale družbo. Prav s tem namenom je NLB predstavil projekt Okvir pomoči, ki je na različne načine pomagal manjšim podjetnikom, ki so bili v zadnjem letu prizadeti.

Veliki podpirajo male

Veliko vlogo pri spodbudah malih podjetnikov lahko igrajo tudi veliki trgovci. Mercator jim omogoča, da na njihove police postavijo svoje izdelke. Takšno sodelovanje je obojestransko. Na ta način trgovci dobijo kakovostne domače dobavitelje, podjetniki pa pridejo do pomembnega trga. Tomislav Čizmić, direktor uprave Mercatorja, je prepričan, da je prav digitalizacija in uporaba spletne trgovine omogočila še večji doseg in pripomogla k uspešni prodaji. Do teh koristi pa s sodelovanjem pridejo tudi manjši dobavitelji. Velika podjetja imajo uveljavljene oglaševalske kanale in večja sredstva. Z oglaševanjem in spodbujanjem prodaje lokalnih živil pa ne pomagajo le slovenskim kmetom, ampak celotnemu slovenskemu gospodarstvu. S takšnimi dejanji Mercator omogoča, da tudi slovenski kupci dobijo lažji dostop do lokalnih in domačih izdelkov, ker jih lahko kupijo v po Sloveniji razširjenjenih Mercatorjevih prodajalnah.

Možnosti za uspešen prodor na trg za mala podjetja je ogromno. Pomembna je iznajdljivost in predvsem pogum. Za velika podjetja pa je ključno, da ne skušajo prevzeti prevlade nad majhnimi. S sodelovanjem in spodbujanjem drug drugega imajo korist vsi. Zagotovo pa je to korak v smeri bolj trajnostne in uspešnejše družbe.

© 06. 05. 2024 - WinRar.si. Oglaševanje.